• USOS to wirtualny indeks, w którym można śledzić i kontrolować swoje postępy.
  • Student ma obowiązek sprawdzać poprawność wstawionych ocen i status zaliczenia semestru

Przesunięcie terminu składania egzaminu lub zaliczeń kończących przedmiot zostaje przyznane wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, określonych w § 43 ust. 1 Regulaminu studiów w UŁ (w szczególności w przypadku choroby studenta, zdarzenia losowego, urodzenia dziecka lub sprawowanie opieki nad nim).

 

  • Dziekan może wyrazić zgodę na przedłużenie sesji w celu ukończenia pracy dyplomowej i zaliczenia seminarium dyplomowego na ostatnim semestrze studiów nie więcej niż o miesiąc od daty zakończenia sesji poprawkowej, zgodnie z § 54 ust. 2 Regulaminu studiów w UŁ.
  • Przedłużenie sesji w celu ukończenia pracy dyplomowej – po zaliczeniu wszystkich przedmiotów poza seminarium złóż podanie dot. przedłużenia sesji w celu ukończenia pracy dyplomowej zawierające opinię promotora o zaawansowaniu pracy- najpóźniej do końca sesji poprawkowej.

  • Sprawdź w siatce czy z niezaliczonego przedmiotu można wziąć warunek.
  • Sprawdź ograniczenia dot. punktów ECTS.
  • Semestr może zostać zaliczony warunkowo jeśli przedmioty, z których student nie uzyskał zaliczenia mają łączną wartość nie więcej niż 10 punktów ECTS. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmuje Dziekan.
  • Jeśli spełnione zostały powyższe kryteria oznacza to, że możesz wziąć warunek – gdy zaliczysz wszystkie inne przedmioty złóż podanie o warunek w dziekanacie, do końca sesji poprawkowej.
  • Wysokość opłat za warunek
  • Terminy opłat: za warunek z semestru zimowego – do 15 grudnia, z semestru letniego – do 15 maja w roku, w którym zaliczany jest przedmiot z warunku.

  • Jeżeli student otrzymał z zaliczenia przedmiotu ocenę niedostateczną i uważa, że przebieg zaliczenia był nieprawidłowy, może złożyć do dziekana podanie dot. zaliczenia komisyjnego , w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników – wówczas dziekan może zarządzić zaliczenie komisyjne –  §5.1 h) Regulaminu studiów UŁ.
  • Ocena niedostateczna z formy składowej przedmiotu powinna być wpisana do systemu na tyle wcześnie, by ewentualne zaliczenie komisyjne mogło odbyć się najpóźniej w czasie trwania sesji podstawowej.
  • W przypadku nieuzyskania zgody na zaliczenie komisyjne student może wystąpić o wpis warunkowy na następny semestr lub o powtarzanie przedmiotu na zasadach określonych w Regulaminie studiów w UŁ.
  • Jeśli student nie zdał zaliczenia komisyjnego, nie może uzyskać zgody na wpis warunkowy na kolejny semestr, ale może wystąpić o powtarzanie semestru.
  • Jeżeli w terminie poprawkowym student otrzymał z egzaminu ocenę niedostateczną, dziekan na złożone w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników egzaminu podanie dot. egzaminu komisyjnego studenta uzasadniony okolicznościami wskazującymi na nieprawidłowy przebieg egzaminu –może zarządzić egzamin komisyjny - § 44 Regulaminu studiów UŁ.
  • Egzamin komisyjny powinien się odbyć w ciągu 10 dni od daty podjęcia decyzji przez dziekana

  • W przypadku przekroczenia limitu punktów ECTS do warunku student może wystąpić z podaniem o powtarzanie semestru.
  • Najpóźniej do końca sesji poprawkowej, złóż w dziekanacie podanie o powtarzanie semestru.
  • Nie ma możliwości powtarzania sem.1 i 2.
  • Student w całym toku studiów może powtórzyć maksymalnie jeden semestr. W przypadku niezaliczenia semestru po wyczerpaniu tego limitu student zostaje skreślony z listy studentów i może kontynuować studia po wznowieniu (z uwzględnieniem ew. różnic programowych) lub po ponownej rekrutacji na studia.
  • Wysokość i terminy opłat

  • W czasie studiów student może ubiegać się o udzielenie urlopu w związku ze zdarzeniem losowym, urodzeniem dziecka lub sprawowanie nad nim opieki albo z innych uzasadnionych powodów Zgodnie z § 50 ust. 1 Regulaminu studiów w UŁ.
  • Złóż w dziekanacie podanie o urlop wraz z dokumentami potwierdzającymi powód ubiegania się o urlop niezwłocznie po wystąpieniu zdarzenia uzasadniającego udzielenie tego urlopu.

  • Po złożeniu podania o urlop do dziekana otrzymasz skierowanie na badania lekarskie celem uzyskania opinii biegłych.
  • Decyzja dziekana nastąpi po dostarczeniu do dziekanatu zaświadczenia lekarskiego po badaniach.

  • Realizacja przedmiotów z wyższych semestrów zgodnie z § 5 pkt.2 litera h Regulaminu studiów w UŁ
  • Wybierz przedmioty objęte planem studiów wyższego semestru/roku z zastrzeżeniem sekwencji przedmiotów
  • Nie później niż w drugim tygodniu po rozpoczęciu zajęć – złóż w dziekanacie podanie dotyczące zaliczenia przedmiotów awansem ze zgodą koordynatora przedmiotu.

Student może ubiegać się o:

  • Rozłożenie opłaty na raty
  • Odroczenie terminu płatności
  • Ulgę w opłacie

Wniosek należy złożyć w dziekanacie kierunkowym w terminach określonych Zarządzeniu nr 9 rektora UŁ z dnia 26.10.2020r.

  • Wniosek o ulgę w opłacie
  • Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o liczbie osób we wspólnym gospodarstwie domowym oraz dokumenty potwierdzające sytuację finansową studenta.- link informacje o płatnościach.
  • Rozłożenie płatności na raty i odroczenie terminu – nie wymaga dołączania dokumentacji dot. średnich przychodów na członka rodziny.

 

Indywidualna Organizacja Studiów (§ 34 Regulaminu studiów w UŁ) oznacza konieczność realizacji planu studiów obowiązującego na danym semestrze/roku studiów i wymaga uzyskania dwukrotnej zgody dziekana.

Prowadzący może ustalić warunki zaliczenia przedmiotu w trybie IOS jedynie po uzyskaniu przez studenta pierwszej (wstępnej) pisemnej zgody dziekana na ubieganie się o IOS..

W przypadku gdy uzasadnieniem dla IOS jest m. in. wykonywana praca zawodowa lub studia na dwóch kierunkach podania należy składać w terminach i na zasadach określonych poniżej:

  • podanie o ubieganie się o IOS złóż nie później niż do końca pierwszego tygodnia od rozpoczęcia danego semestru - pierwsza (wstępna) zgoda dziekana;
  • po uzyskaniu wstępnej zgody Prodziekana zbierz mailowo od prowadzących opinie dotyczące uczęszczania na zajęcia i formy zaliczenia przedmiotu, przesyłając do prowadzących skan wstępnej zgody Prodziekana;
  • w oparciu o otrzymane maile od prowadzących uzupełnij wykaz przedmiotów do IOS; jesteś zobowiązany do przechowywania maili od prowadzących (mogą być potrzebne do weryfikacji – nie przesyłaj ich do dziekanatu) do czasu zaliczenia semestru, na który była przyznana IOS;
  • pisemny wykaz ustaleń dotyczących sposobu realizacji i zaliczenia efektów uczenia się dla przedmiotów objętych IOS złóż nie później niż do końca trzeciego tygodnia od rozpoczęcia danego semestru – decyzja dziekana dotycząca przyznania IOS;
  • nie możesz ubiegać się o IOS na pierwszym roku studiów pierwszego stopnia oraz na pierwszym semestrze studiów drugiego stopnia. Ostateczną decyzję w sprawie zgody na realizację IOS podejmuje dziekan;
  • student ubiegający się o IOS, który w trakcie studiów zaliczył semestr warunkowo lub powtarzał semestr nie może uzyskać zgody na IOS.

 
W przypadkach wymienionych w § 34, ust. 1 Regulaminu studiów w UŁ podania do dziekana mogą być składane w dowolnym semestrze, bez zachowania wyżej wymienionych terminów.

  • Studenci powtarzający lub wznawiani na ostatnim roku studiów mogą razem z wnioskiem o powtarzanie/wznowienie złożyć zaakceptowany przez potencjalnego promotora wniosek o dopisanie do grupy seminaryjnej (zgodnie z ofertą zatwierdzoną przez Radę Wydziału). Osoby, które nie złożą takiego wniosku, są zapisywane do grupy seminaryjnej prowadzonej przez poprzedniego promotora. W przypadku, gdy promotor nie ma uruchomionej w danym roku akademickim grupy seminaryjnej, decyzję o zapisie do grupy seminaryjnej podejmuje kierownik Katedry w porozumieniu z kierownikiem Kierunku.
  • Podanie o dopisanie do grupy seminaryjnej musi być zaopiniowane przez promotora przyjmującego na seminarium.

  • O przyjęcie na studia na Wydziale Zarządzania UŁ w trybie przewidzianym w § 21 Regulaminu studiów w UŁ (zmiana kierunku studiów w UŁ) mogą ubiegać się osoby studiujące w UŁ na kierunkach ekonomicznych, które bez warunków i powtórzeń zaliczyły co najmniej dwa semestry studiów dla studiów I stopnia lub jeden semestr w przypadku studiów II stopnia.
  • Wszystkie formalności związane ze zmianą kierunku winny być zakończone przed rozpoczęciem semestru, na który student ma być przyjęty. Zmiana kierunku studiów możliwa jest wyłącznie jeśli student spełnia kryteria rekrutacyjne dla kierunku, na który zamierza się przenieść.
  • Należy złożyć podanie dot. przeniesienia z innej uczelni/wydziału UŁ 

  • O przyjęcie na studia na Wydziale Zarządzania UŁ w trybie przewidzianym w § 20 Regulaminu studiów w UŁ (przeniesienie z innej uczelni)  mogą ubiegać się osoby studiujące na kierunkach ekonomicznych, które zaliczyły co najmniej dwa semestry studiów w przypadku studiów I stopnia lub jeden semestr w przypadku studiów II stopnia.
  • Wszystkie formalności związane ze zmianą kierunku winny być zakończone przed rozpoczęciem semestru, na który student ma być przyjęty. Przyjęcie możliwe jest wyłącznie jeśli student spełnia kryteria rekrutacyjne dla kierunku, na który zamierza się przenieść.
  • Należy złożyć podanie dot. przeniesienia z innej uczelni/wydziału UŁ 

  • Należy je wypełnić w dziekanacie.
  • Upoważnić można dowolną osobę podając jej dane osobowe zawarte w dowodzie osobistym. Wymieniamy konkretnie, do czego upoważniamy daną osobę, np. zaświadczeń o statusie studenta, odbioru dyplomu itp.
  • Wzór upoważnienia

  • W systemie USOSweb  w zakładce => Dla studentów => Dyplomy lub w zakładce Mój USOSWEB należy sprawdzić czy pojawiła się już data odbioru dyplomu.

  • Absolwenci studiów rozpoczętych w 2019/2020 nie wnoszą opłaty za dyplom
  • Dyplom ukończenia studiów: 60,00 zł dla absolwentów studiów rozpoczętych w 2018/2019 i wcześniej
  • Dodatkowy odpis dyplomu w tłumaczeniu na język obcy: 20,00 zł.
  • Dodatkowy odpis suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język angielski: 20,00 zł.
  • Duplikat dyplomu ukończenia studiów: 20,00 zł.
  • Opłaty dokonuje się wyłącznie przelewem na konto Wydziału: 59 1240 3028 1111 0010 2943 3888
  • Dodatkowy odpis dyplomu i dodatkowy odpis suplementu w języku polskim jest bezpłatny

       Opłaty za studia

  • wypełniona elektroniczna karta obiegowa w USOSweb,
  • legitymacja studencka,
  • dowód osobisty

  • Dyplomy można odbierać w budynku Wydziału Zarządzania w pokoju numer 13. Terminy dyżurów podane są na stronie Wydziału Zarządzania (stanowisko ds. dyplomów)
     

  • Podanie dot. wydania dodatkowego odpisu dyplomu i suplementu składa się w pokoju nr 13 wraz z drukiem wniesienia opłaty na konto WZ – Numer rachunku: 59 1240 3028 1111 0010 2943 3888
  • Osoby, których dyplomy zostały wystawione przed 15.07.2021 dodatkowo składają aktualną fotografię o wymiarach 4,5cm x 6,5cm
  • W przypadku sporządzania odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język obcy nazwę uczelni, tytuł zawodowy oraz wynik ukończenia studiów pozostawia się w oryginalnym brzmieniu

  • Duplikat dyplomu wystawia się w przypadku utraty oryginału dyplomu.
  • Aby otrzymać duplikat dyplomu należy wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu dyplomu wraz z oświadczeniem co stało się z oryginałem dyplomu. Wniosek powinien być skierowany do Dziekana Wydziału. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie opłaty za duplikat dyplomu w wysokości 20 zł.

Szczegóły na stronie Dyżur Prodziekana ds. Studenckich

  • Na Wydziale Zarządzania działają koła naukowe
  • Koła naukowe organizują konferencje naukowe, szkolenia, akcje charytatywne i imprezy
  • Działalność w kole naukowym może stać się początkiem nowych znajomości i rozwijania zainteresowań, stwarza możliwość prowadzenia ciekawych badań, nabywania doświadczenia w takich sprawach jak organizacja wydarzenia, planowanie budżetu, zdobywanie środków finansowych i ich rozliczanie