dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ
Projektowanie systemów i narzędzi HR dla organizacji - budowanie, doskonalenie i wdrażanie systemów: kompetencyjnych, ocen pracowniczych, zarządzania przez cele, wynagrodzeń
prof. dr hab. Jerzy Różański
Problematyka funkcjonowania, rozwoju, finansowania i rachunku opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwach działających w skali międzynarodowej, finansowanie innowacji, alternatywne źródła finansowania
dr hab. Jakub Marszałek, prof. UŁ
Strategie finansowania przedsiębiorstw, finansowanie przedsięwzięć innowacyjnych i przedsiębiorstw we wczesnym stadium rozwoju, zarządzanie ryzykiem
prof. dr hab. Jan Jeżak
Przedsiębiorczość rodzinna, corporate governance, zarządzanie strategiczne, ład korporacyjny
prof. dr hab. Grzegorz Urbanek
Wycena marki, wycena własności intelektualnej, wycena przedsiębiorstw, zarządzanie strategiczne
dr Ryszard Jędrzejczak
Strategie przedsiębiorstw, optymalizacja kosztów operacyjnych, zarządzanie spółkami kapitałowymi i Skarbu Państwa, CSR
prof. dr hab. Wojciech Grzegorczyk
Strategie polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, rynek usług bankowych w Polsce, marketing banków i firm finansowych, efektywność działań marketingowych
dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ
Strategie rynkowe przedsiębiorstw, analizy strategiczne oraz ocena efektywności działań marketingowych organizacji
dr hab. Dariusz Trzmielak, prof. UŁ
Marketing i ocena wartości ekonomicznej nowych technologii, transfer wiedzy, komercjalizacja wiedzy i technologii, strategie rozwoju firm innowacyjnych
dr Mariusz Woźniakowski
Komunikacja marketingowa, media społecznościowe, promocja, handel, e-commerce
dr Agata Rudnicka
CSR, zrównoważony rozwój, zrównoważone łańcuchy dostaw, przedsiębiorczość społeczna, organizacje pozarządowe
dr Artur Modliński
Komunikacja człowieka z maszyną, praca na odległość, zarządzanie w mediach społecznościowych, zarządzanie relacjami w internecie, kryzysy organizacyjne
dr Maciej Malarski
Zarządzanie zasobami ludzkimi, procesami organizacyjnymi, systemy motywacyjne, badanie opinii pracowników, zarządzanie kompetencjami, coaching i mentoring, ciągłe doskonalenie, diagnoza i restrukturyzacja przedsiębiorstw
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, 5G w biznesie, wpływ inteligentnych technologii cyfrowych na zachowania człowieka w ujęciu biznesowym i konsumenckim, cyber society, marketing w erze cyfrowej
dr Kinga Stopczyńska
Strategie marketingowe i komunikacyjne firm, komunikacja marketingowa, social media, influencer marketing, media relations, public relations, fashion public relations, design w marketingu, marketing farmaceutyczny, marketing rynku dóbr luksusowych, psychologia zachowania konsumenta - w tym także e-klienta, branding
prof. dr hab. Tadeusz Markowski
Zagospodarowanie przestrzenne kraju i regionu, teoria planowania przestrzennego, polityka rozwoju lokalnego i regionalnego, planowanie strategiczne
prof. dr hab. Maciej Urbaniak
Zarządzanie łańcuchem dostaw, logistyka, doskonalenie procesów, systemowe zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem
dr hab. Remigiusz Kozłowski, prof. UŁ
Infrastruktura transportowa a rozwój miast i regionów. Inteligentne systemy transportowe, zrównoważony transport miejski. Nowoczesna logistyka
dr hab. Wawrzyniec Rudolf, prof. UŁ
Marketing terytorialny, polityka spójności Unii Europejskiej, współdziałanie międzyorganizacyjne
dr hab. Maciej Turała, prof. UŁ
Strategie rozwoju lokalnego, analiza zdolności do obsługi i zaciągania zobowiązań w gminach
dr hab. Dominik Drzazga
Planowanie przestrzenne, zintegrowane planowanie i zarządzanie rozwojem terytorialnym, polityka i planowanie środowiskowe, zarządzanie środowiskiem, rozwój sustensywny
dr Dorota Sikora-Fernandez
Zarządzanie miastem, ekonomika miasta, smart city, miasto inteligentne
dr Magdalena Wiśniewska
Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, innowacyjność w regionie, komercjalizacja wiedzy, współpraca: sektora publicznego z otoczeniem; nauki i biznesu; sektora publicznego i prywatnego
prof. dr hab. Ewa Walińska
Rachunkowość finansowa, analiza sprawozdań finansowych, planowanie finansowe, zarządzanie finansami uczelni wyższych
prof. dr hab. Anna Szychta
Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, teoria i historia rachunkowości
dr hab. Jacek Gad, prof. UŁ
Corporate governance, sprawozdawczość finansowa i niefinansowa
dr Marcin Michalak
Utrata wartości niefinansowych aktywów trwałych, analiza finansowa, kształtowanie polityki rachunkowości, kreatywna/agresywna rachunkowość, kalkulacje kosztów, rażąco niska cena w postępowaniach przetargowych, rachunkowość zarządcza
dr Jacek Kalinowski
Zarządzanie kosztami (projekty długoterminowe, uczelnie wyższe, ochrona zdrowia), podatki a rachunkowość, wykorzystanie Excela w rachunkowości, rezerwy aktuarialne, rachunkowość MŚP