Na Uniwersytecie Łódzkim inwestujemy w systemy i narzędzia internetowe, które pozwolą nam wszystkim sprawnie pracować, prowadzić zajęcia, egzaminować i załatwiać sprawy administracyjne – zdalnie lub tradycyjnie. Wszyscy pracownicy UŁ otrzymali dostęp do pełnego pakietu Office 365 (w tym komunikatora Teams), który umożliwia prowadzenie zdalnej pracy i dydaktyki.
Portal Pracowniczy jest zdalnym centrum sterowania sprawami administracyjnymi Uniwersytetu Łódzkiego. Pracownicy pobiorą tu swój PIT, pasek wynagrodzenia i zdalnie wystawią wniosek urlopowy. Na Portalu Pracowniczym pojawiają się także aktualności, rozporządzenia i wszelkie istotne z ich punktu widzenia komunikaty. Portal Pracowniczy umożliwia elektroniczny obieg dokumentów i jest platforma gromadzącą wszystkie osoby związane zawodowo z UniLodz.
To tutaj możesz uzupełnić dane swojego profilu – to ważne, ponieważ Twoje oficjalne dane kontaktowe (mail i telefon służbowy, godziny dyżurów, obszar zainteresowań naukowych), będą wyświetlany się poza Portalem Pracowniczym, na multiportalu UŁ, który jest z kolei bazą wiedzy dla studentów uczelni.
Kontaktując się z pracownikami Helpdesku możesz liczyć na pomoc w przypadku problemów z wszystkimi systemami IT działającymi na UniLodz. Możesz do nich zadzwonić, napisać maila lub skorzystać z Portalu Helpdesku. Pamietaj, że Helpdesk odpowiada tylko na maile z domeny uni.lodz.pl, więc jeżeli nie możesz dostać się do swojej skrzynki e-mail, wybierz opcję połączenia telefonicznego.
tel. kontaktowe:
42 635 59 89
42 635 41 96
42 635 59 88
e-mail:
helpdesk@uni.lodz.pl
Praca zdalna wymaga profesjonalnych narzędzi. Z tego powodu Uniwersytet Łódzki zapewnia wszystkim swoim pracownikom i studentom dostęp do indywidualnych kont Office 365, których produkty można za pomocą danych logowania zainstalować na pięciu urządzeniach (w tym prywatnych komputerach i komórkach).
Teams to usługa pakietu Office 365, która jest oficjalnie używana przez Uniwersytet Łódzki do odbywania wideokonferencji, pracy zespołowej, przeprowadzania zdalnych ćwiczeń i wykładów. Teams jest licencjonowanym i oficjalnym komunikatorem społeczności UniLodz - władz, pracowników administracyjnych, naukowych i dydaktycznych, którzy na podstawie specjalnie generowanych kodów przeprowadzają zajęcia w ramach grup studentów przypisanych do konkretnych przedmiotów.
Cyfrowe konto uniwersyteckie (Active Directory), które jest generowane automatycznie w momencie Twojego zatrudnienia, daje Ci dostęp do wszystkich potrzebnych systemów IT. Dzięki niemu zalogujesz się na pocztę, uzyskasz dostęp do pakietu Office 365, Portalu Pracowniczego, systemu USOSweb, komputera i sieci WI-FI w budynkach uczelni.
Pamiętaj, że Twój adres mailowy kończy się na @uni.lodz.pl, ale w momencie logowania musisz dodać do niego prefiks przypisany automatycznie do jednostki, w której pracujesz (np. @chemia.uni.lodz.pl, @adm.uni.lodz.pl itd.). O prefiksie poinformuje Cię zespół IT.
Moodle to platforma wybrana przez władze UniLodz do celów e-learningowych. Jest formalnym narzędziem do przeprowadzania egzaminów i kolokwiów na Uniwersytetu Łódzkiego.
Podstawowym narzędziem administracyjnym na linii wykładowca-student jest USOSweb, który pełni rolę wirtualnego dziekanatu. Za jego pomocą możesz np. wystawić swoim studentom oceny. USOSweb nie służy do komunikacji poza jednym wyjątkiem: USOSmailem, dzięki któremu wyslesz wiadomości studentom w ramach grup zajęciowych.
USOSmobile to aplikacyjna wersja USOSweb. Służy zarówno studentom i dydaktykom, którzy używaja telefonów z oprogramowaniem Android i IOS.
OSA (Otwarty System Antyplagiatowy) to wewnętrzne i autorskie oprogramowanie Uniwersytetu Łódzkiego, które służy to weryfikacji prac studentów w ciągu roku akademickiego i w czasie sesji. W przeciwieństwie do JSA nie służy do sprawdzania pod kątem plagiatu tylko prac dyplomowych.
Eduroam to ogólnoświatowa sieć uniwersytecka, do której zalogujesz się danymi cyfrowego konta uniwersyteckiego, nawet jeżeli przebywasz na uczelni w innej części Polski lub za granicą. W ten sprytny sposób akademicy rozwiązali problem braku WI-FI.