REKRUTACJA

Tak. Uczelnia umożliwia kandydatom ubieganie się o przyjęcie na dowolnie wybraną liczbę kierunków studiów.

Rejestracja elektroniczna jest bezwzględnym wymogiem ubiegania się o przyjęcie na studia.  

Tak. Na każdy kierunek trzeba się odrębnie zarejestrować, także w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia niestacjonarne. Należy również uiścić odpowiednią wielokrotność opłaty rekrutacyjnej.

Nie będą organizowane dodatkowe egzaminy. Wszystkie wymagane przedmioty muszą być zdane na egzaminie maturalnym.

Nie są brane pod uwagę inne przedmioty, niż te, które są wymagane dla określonego kierunku studiów. 

Kandydaci wpisują najlepsze wyniki, bez względu na to, czy są one ze świadectwa dojrzałości, czy z aneksu. W przypadku, gdy osoba poprawia maturę i uzyska mniejszą liczbę punktów niż pierwotnie na świadectwie dojrzałości - należy wpisać punkty z tego dokumentu, na którym wynik jest najlepszy.

Formularz jest dostępny przez cały czas trwania rekrutacji (na koncie rekrutacyjnym kandydata). Formularz jest dostępny do wygenerowania na stronie rekrutacyjnej w zakładce "zgłoszenia rekrutacyjne" - "dokumenty i dalsze kroki".

Nie ma ograniczeń wiekowych co do studiowania na wszystkich trybach i kierunkach studiów.

Dokumenty można dostarczyć osobiście, przesłać pocztą lub przekazać przez zaufaną osobę (np. rodzica) w terminie wynikającym z terminarza rekrutacyjnego.

Kandydat musi złożyć formularz ankiety osobowej, oryginał i kserokopię świadectwa dojrzałości, zdjęcie (spełniające wymogi określone dla dowodów osobistych).

Orzeczenie lekarskie nie jest wymagane w czasie trwania procesu rekrutacyjnego.

Nie, pod uwagę brane są tylko wyniki z pisemnych egzaminów maturalnych.

Tak, kandydat zaznacza przedmioty maturalne i wpisuje wyniki/oceny.

Aby zapisać się na kierunek (przed otrzymaniem wyników z matury) należy w zakładce "Formularze osobowe" uzupełnić "Wykształcenie" -> rodzaj, nazwę, miejscowość i kraj ukończonej szkoły, a następnie kliknąć "Zapisz i dodaj dokument". Po dokonaniu tych czynności otworzy się karta "Dodaj dokument" -> należy tu wskazać rodzaj zdawanej matury -> Polska nowa matura (od roku 2005), rok uzyskanej matury (2021) oraz kraj wydania (Polska) -> kliknij "Zapisz i wróć". W polu Dokumenty należy wejść w "Edytuj wyniki egzaminów", wybrać przedmioty zdawane na maturze i kliknąć "Zapisz". Jeżeli zaznaczone przedmioty są zgodne z zasadami kwalifikacji na dany kierunek system pozwoli na zapis. Wyniki maturalne należy uzupełnić po ich otrzymaniu, w terminie wynikającym z terminarza rekrutacji - do 12 lipca.

Kandydat zobaczy swój wynik w zakładce "zgłoszenia rekrutacyjne" przy kierunku, na który się zapisał po ich opublikowaniu przez komisje rekrutacyjne. 

Na studia niestacjonarne obowiązują takie same zasady przyjęć jak na studia stacjonarne. Kandydaci będą brali udział w kwalifikacji na studia na podstawie ocen ze świadectw dojrzałości/dyplomu ukończenia studiów I stopnia. Dokumenty od kandydatów przyjmowane będą po publikacji list osób zakwalifikowanych do przyjęcia. 

Tak, każdy kto spełni warunki rekrutacji na studia II stopnia po ukończeniu studiów I stopnia będzie mógł kontynuować naukę. Zgodnie z systemem Bolońskim I stopień kształcenia (6-8 semestrów) kończy się uzyskaniem tytułu zawodowego inżyniera lub licencjata. Każdy absolwent tych studiów będzie mógł kontynuować naukę na studiach II stopnia (3-4 semestry), kończących się uzyskaniem tytułu magistra. Boloński System Kształcenia, zmierzający do utworzenia Europejskiej Przestrzeni Szkolnictwa Wyższego, charakteryzuje się dużą elastycznością i pozwala na indywidualizację programu studiów. Umożliwia równoległe studiowanie na różnych kierunkach i specjalnościach oraz zmianę kierunku kształcenia po ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Pozwala studentom w pełni korzystać z oferty dydaktycznej uczelni wyższych w Europie, a także odbywać część studiów za granicą. 

Nie, spotkań kandydatów i ich rodzin z członkami Podomisji nie przewiduje się. Proces rekrutacji sprowadzony do rejestracji internetowej, wniesienia opłaty i dostarczenia dokumentów nie wymaga dodatkowych działań. 

OPŁATY REKRUTACYJNE

Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi. Opłata jest zwracana wyłącznie w przypadku nieuruchomienia kierunku.

Każdy kandydat po zarejestrowaniu się otrzyma indywidualne konto do wpłaty, wraz z informacjami o tytule przelewu.

Tak.

Jeśli kandydat nie dokona opłaty w podanym terminie, nie będzie brany pod uwagę w procesie przyjmowania na studia.

Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej będzie widoczne na koncie rejestracyjnym. Operacja księgowania może potrwać kilka dni. Nie ma możliwości samodzielnego zaznaczenia, że dokonano opłaty.

Jest to zazwyczaj uzależnione od sposobu przesłania pieniędzy. Jeżeli jest to przelew bankowy, to pieniądze pojawiają się zwykle po dwóch, trzech dniach roboczych, jeśli pieniądze zostaną wysłane za pośrednictwem poczty, czas oczekiwania może się wydłużyć do około 5-6 dni.

Powinno być wpisane imię, nazwisko i adres kandydata, w tytule „opłata rekrutacyjna”.

Dane do przelewu generowane są przez system, dostępne są w zakładce "płatności".

Księgowanie i przypisywanie opłaty do kierunku może trwać około 3 dni roboczych. 

Wpłaty należy dokonać po zarejestrowaniu w systemie. Jest to warunek dopuszczenia do postępowania kwalifikacyjnego.

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść najpóźniej ostatniego dnia zapisów na studia.

Tak.

Tak, do ostatniego dnia rejestracji można zmienić kierunek.

Opłata rekrutacyjna wynosi 85,00 zł za każdy kierunek studiów.

 Tak, jeśli na wybrany przez Pana/Panią kierunek nie będzie wystarczającej liczby chętnych, opłata rekrutacyjna zostanie zwrócona. Należy napisać podanie do Centrum Obsługi Studentów i Doktorantów - Rekrutacja i Tok Studiów UŁ z prośbą o zwrot opłaty rekrutacyjnej z powodu nieuruchomienia kierunku.

Nie, dowód wpłaty nie jest potrzebny. Państwa opłata rekrutacyjna widoczna jest w systemie rekrutacyjnym. 

SPRAWY TECHNICZNE

Nie, wpisywanie w to pole czegokolwiek, np. słowa "brak" lub "nie posiadam" będzie skutkowało generowaniem tego słowa w korespondencji kierowanej do kandydata, np. Agnieszka nie posiadam Kowalska, Paweł brak Malinowski lub Jan ---- Nowak.

W przypadku miejscowości, w których adresy nie zawierają nazwy ulicy, prosimy zostawić to pole puste.

Sytuacja taka jest możliwa jedynie wtedy, gdy kandydat nie potwierdził wpisu komendą "Zapisz". 

Niemożliwe.

Nie, wszelkie zapisy na dowolną liczbę studiów są dokonywane z jednego konta w IRK. 

Proszę skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na adres email podany przez Pana/Panią w danych osobowych.

Formularz ankiety osobowej jest dostępny do wygenerowania na stronie rekrutacyjnej w zakładce "zgłoszenia rekrutacyjne" - "dokumenty i dalsze kroki". Pod warunkiem uzupełnienia wszystkich wymaganych informacji.

Zdjęcia będą akceptowane na etapie przyjmowania dokumentów. Wtedy otrzymają status "zaakceptowane" - wszystko jest w porządku, nic już nie trzeba robić, lub "odrzucone" - jeżeli nie ma powodu odrzucenia, należy skontaktować się z komisją rekrutacyjną i dowiedzieć o ten powód, a później wgrać poprawne zdjęcie.

Nie ma to żadnego znaczenia, kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ. Zasady te nie przewidują w żadnym przypadku kryterium kolejności.

Kandydat powinien ze swojego Dziekanatu uzyskać zaświadczenie o odbytej obronie. Na zaświadczeniu znajdują się wszystkie oceny oraz średnia ze studiów, bądź należy zaznaczyć w sekcji Dane osobowe - wykształcenie dokument uprawniający do podjęcia studiów – dyplom jaki uzyska kandydat. W systemie do sekcji wykształcenie wchodzimy przez "formularze osobowe". Uzupełnianie ocen z dyplomu odbywa się poprzez "edytuj wyniki egzaminów". 

Kandydatów z Maturą Międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą.

Kandydaci z dyplomem zagranicznym są zobowiązani do wgrania wszystkich wymaganych dokumentów do systemu rekrutacyjnego IRK. COSiD nie przyjmuje dokumentów w wersji papierowej. Są one składane przez kandydata na Wydziale - po zakwalifikowaniu na studia. Po wgraniu dokumentów do systemu to COSiD przesyła je na właściwy wydział celem przeliczenia ocen. Następnie do systemu wprowadza je informatyk COSiD. Kandydat nie pisze do Dziekana żadnego podania. Po wprowadzeniu ocen do systemu kandydat uczestniczy w procesie kwalifikacji jak kandydaci z polską maturą. 

RÓŻNE

Uczelnia nie przewiduje takiego trybu studiowania.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie: www.cos.uni.lodz.pl.

Kierunek ten prowadzony jest przez wykładowców pracujących na Wydziale Zarządzania UŁ oraz na Wydziale Filologicznym UŁ. 

Przenosinami zajmują się pracownicy dziekanatów. To z nimi należy się kontaktować w celu omówienia szczegółów. 

 Inforamcje dotyczące zapisów do grup dziekańskich znajdą Państwo w systemie USOS.    

Do systemu USOS zalogujecie się Państwo za pomocą loginu i hasła używanego przy elektronicznej rekrutacji na studia.  

O indywidualny tok studiów studiów można starać się po zaliczeniu pierwszego roku studiów oraz po uzyskaniu zgody Dziekana Wydziału. 

Zajęcia na studiach niestacjonarych (zaocznych) odbywają się w systemie weekendowym (sobota-niedziela). Zajęcia mogą rozpoczynać się o godzinie 8.00, a kończyć o godzinie 20.00.