Centrum Analiz Biznesowych jest instytucją okołoakademicką (think tankiem), zrzeszoną z Uniwersytetem Łódzkim, poświęconą pracy naukowej i publicznej, oddzieloną od dydaktyki, zorientowaną na przeprowadzanie analiz na temat istotnych zagadnień praktycznych oraz na współpracę z biznesem. Centrum stanowi pomost w wymianie wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy środowiskiem akademickim i praktyką gospodarczą.
Misją Centrum Analiz Biznesowych jest inspirowanie środowiska akademickiego i środowiska praktyków, a także analizowanie i ocena istotnych problemów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w różnych branżach i przedsiębiorstwach.
Wartościami, którymi kieruje się Centrum są:
- rzetelność
- uczciwość
- profesjonalizm
- zaangażowanie
- kreatywność
- wzajemne zaufanie
Do podstawowych zadań Centrum Analiz Biznesowych należą:
- Dostosowywanie wiedzy naukowej do potrzeb praktyki gospodarczej oraz jej transfer ze środowiska akademickiego do środowisk biznesowych
- Realizacja projektów badawczych o charakterze praktycznym, związanych z aplikacją wiedzy naukowej w środowisku praktyki biznesowej
- Opracowywanie opinii, raportów i ekspertyz na temat istotnych, bieżących problemów biznesowych
- Upowszechnienie sprawdzonych w praktyce rozwiązań problemów biznesowych
- Organizowanie warsztatów roboczych, debat monotematycznych oraz seminariów i konferencji poświęconych aktualnym problemem biznesu
- Popularyzacji rezultatów działalności Centrum w formie publikacji w mediach biznesowych