O STUDIACH
Celem studiów jest przekazanie wiedzy z zakresu:
- Zarządzania spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi
- Uwarunkowań prawnych funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Obowiązków podatkowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Zasad prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych
- Zasad rozliczania kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych w księgach rachunkowych
- Zasad rozliczeń z członkami wspólnoty mieszkaniowej metodą kasową i memoriałową
- Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych spółdzielni mieszkaniowych
- Zasad sporządzania sprawozdań finansowych spółdzielni mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
- Zasad sporządzania sprawozdań rocznych wspólnot mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
PROGRAM
- Podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (z elementami prawa cywilnego)
- Wprowadzenie do rachunkowości
- Ewidencja księgowa i pozaksięgowa spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Sprawozdawczość spółdzielni mieszkaniowych
- Podatkowe aspekty funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Finansowe aspekty funkcjonowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Analiza sytuacji finansowej i niefinansowej
Organizacja zajęć
Zajęcia na studiach podyplomowych w edycji roku akademickiego 2023/2024 odbywać się będą w formie zdalnej.
Studia trwają 2 semestry i rozpoczynają się w semestrze zimowym. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Łącznie 175 godzin zajęć dydaktycznych
Świadectwo ukończenia studiów
Po odbyciu zajęć przewidzianych programem studiów oraz uzyskaniu wszystkich wymaganych zaliczeń, słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych (z godłem państwowym).
ADRESACI STUDIÓW
Osoby posiadające wykształcenie wyższe zarówno pierwszego (licencjat, inżynier), jak i drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny np. lekarz), w szczególności:
- księgowi i główne księgowe spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- członkowie zarządów i rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych, zarządów wspólnot mieszkaniowych
- pracownicy i właściciele biur rachunkowych
REKRUTACJA
Rejestracja elektroniczna na studia trwa do 12 listopada 2023 r.
Wymagane jest złożenie odpowiednich dokumentów w terminie do 12.11.2023 r. oraz przejście przez Kandydata wszystkich etapów rejestracji elektronicznej. Zapisz się online >> >>
Wymagane dokumenty
- oryginał, odpis lub potwierdzona za zgodność z oryginałem przez UŁ kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia,
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- skierowanie z zakładu pracy, jeżeli będzie on finansował koszty studiów,
- oświadczenie BHP.
Opłaty
3 800 PLN płatne w dwóch ratach, przed rozpoczęciem każdego semestru. Pierwsza rata płatna po zakwalifikowaniu na studia.
Dodatkowo do pobrania
KONTAKT
Kierownik studiów:
Dr Sławomir Jędrzejewski
Koordynator Studiów
Marta Jasińska
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl