PROFIL PRACOWNIKA: Patrycja Mizera-Pęczek

STANOWISKO:

Kontakt

adiunkt, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Wydział Zarządzania

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

W obszarze obowiązków dydaktycznych:

  • Przeprowadzanie zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych
  • Terminowe sporządzanie dokumentacji toku studiów
  • Udział w opracowywaniu i aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych
  • Przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń, opieka nad pracami zaliczeniowymi semestralnymi studentów
  • Prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych
  • Opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć
  • Konsultacje ze studentami
  • Podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych
  • Dbałość o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia

W obszarze obowiązków badawczych:

  • Prowadzenie i uczestniczenie w badaniach naukowych i pracach rozwojowych
  • Rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników
  • Aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych
  • Doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych

W obszarze obowiązków organizacyjnych:

  • Organizowanie i uczestniczenie w akcjach promocyjnych i prezentacyjnych uczelni
  • Inne powierzone przez bezpośredniego przełożonego obowiązki, np. organizowanie konferencji

BIOGRAM

Przebieg wykształcenia:

  • 2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Uzyskanie tytułu doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu na podstawie rozprawy doktorskiej: „Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej”, Promotor: dr hab. Katarzyna Wojtaszczyk, prof. UŁ, Recenzenci: prof. Tadeusz Listwan, prof. Bogusław Nierenberg;
  • 2019-2020 Uniwersytet Wrocławski, Instytut Muzykologii, Dźwięk i audiosfera, studia podyplomowe;
  • 2014-2018 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Stacjonarne studia doktoranckie w zakresie nauk o zarządzaniu;
  • 2012-2014 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania,Zarządzanie spec. zarządzanie zasobami ludzkimi, stacjonarne studia II stopnia; Praca magisterska: „Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników zespołu Mazowsze”, Promotor: dr hab. Katarzyna Wojtaszczyk, prof. UŁ;
  • 2012-2014 Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Pedagogika spec. pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej, stacjonarne studia II stopnia; Praca magisterska: „Metody arteterapii i dydaktyki twórczości w pracy nauczycieli przedmiotów artystycznych”, Promotor: prof. Krzysztof Szmidt;
  • 2009-2012 Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Pedagogika spec. edukacja przez sztukę, stacjonarne studia I stopnia; Praca licencjacka: „Członkostwo w zespole pieśni i tańca jako forma aktywności kulturalnej studentów”, Promotor: dr Jolanta Bonar;


Doświadczenie zawodowe:

  • od 2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, adiunkt;
  • 2015-2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, asystent;
  • 2014-2015 Wojewódzka Publiczna Biblioteka im. J. Piłsudskiego w Łodzi, pracownik działu zbiorów audiowizualnych;
  • 2014 Biogened, pracownik działu marketingu;
  • 2008-2009 Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze”, śpiewaczka-tancerka;
  • 2012 i 2019 przerwy w karierze wynikające z urodzenia dzieci;

ZAINTERESOWANIA

„Dobrze mieć autostrady, ale smak nadają życiu dopiero ścieżki, którymi można sobie od nich odbiegać”

T. Kotarbiński


Jestem duszą artystyczną i typowym wrażliwcem. Wzruszają mnie: muzyka, teatr, taniec i bezinteresowne dobre uczynki innych ludzi. Od najmłodszych lat śpiewałam (piosenka aktorska, poezja śpiewana, piosenka musicalowa), tańczyłam (taniec ludowy), grałam na gitarze, słuchałam (muzyka barokowa, muzyka musicalowa). Do dziś staram się pielęgnować moje pasje, a zdobyte umiejętności wykorzystuję w pracy dydaktycznej. Dotychczasowa aktywność o charakterze artystycznym ukształtowała mój charakter i przełożyła się na sposób wykonywania pracy zawodowej. Lubię pracować nad twórczymi zadaniami w rutynowy sposób, a rutynie nadawać atrybuty twórczości. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Kaliny i Liliany.


Moje zainteresowania badawcze to:

  • współczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi: zarządzanie talentami, zarządzanie twórczymi pracownikami, zarządzanie różnorodnością;
  • rozwój zasobów ludzkich organizacji: szkolenia, zarządzanie karierą, przebieg karier w zawodach krótkoterminowych;
  • zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze kultury: reorientacja zawodowa artystów, realizacja karier dwutorowych przez artystów, praca dzieci w sektorze kultury;
  • audiosfera miejsc pracy: otoczenie dźwiękowe pracowników funkcjonujących w różnych środowiskach pracy, audiosfera jako składowa warunków pracy.

OSIĄGNIECIA

Udział w projektach:

  • 2022-2024 Rezyliencja czy schyłek kariery artystycznej? Ograniczenia realizacji karier dwutorowych w kontekście doświadczeń zawodowych artystów i ich rodziców, Grant uzyskany w konkursie "Granty na zwiększenie potencjału aplikacyjnego" finansowany w ramach zwiększonej subwencji dla Uczelni, które przystąpiły do konkursu Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza, Rola w projekcie: kierownik projektu;
  • 2021-2022 Laboratorium innowacji, Projekt dydaktyczny Biura Karier UŁ Centrum Współpracy z Otoczeniem, Rola w projekcie: mentor;
  • 2017 Atrybuty twórczości profesjonalnej realizatorów funkcji personalnej w instytucjach artystycznych, Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich; kod projektu B1712100001593.02, Rola w projekcie: wykonawca własnego projektu badawczego;
  • 2016 Specyfika zarządzania twórczością artystów- pracowników zawodowych zespołów artystycznych, Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich; kod projektu B1612100001341.02, Rola w projekcie: wykonawca własnego projektu badawczego;

Wybrane publikacje:

  • Patrycja Mizera-Pęczek, Audiosfera środowiska pracy w przestrzeni biurowej na planie otwartym. Wyniki zwiadu badawczego., „E-Mentor” (1731-6758), 2021, nr 2 (89), s. 57-66.https://doi.org/10.15219/
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Anna Krasnova, Codzienność zawodowa instamatek w okresie pandemii, „HORYZONTY WYCHOWANIA” (1643-9171), 2021, vol. 20, nr 55, s. 49-59.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Kierunki reorientacji zawodowej aktorek i aktorów musicalowych w okresie pandemii, „ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI” (1641-0874), 2021, nr 6 (143), s. 91-107.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Praca dzieci w organizacjach kultury. Dwa oblicza cienia organizacyjnego, „Zarządzanie w Kulturze” (1896-8201), 2020, vol. 21, nr 4, s. 347-360.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Transfer wartości estetycznych do świata biznesu: studium przypadku incydentalnej interwencji artystycznej, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2543-8190), 2019, vol. XX, nr 6/1, s. 209-219.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Specyfika organizowania castingu w procesie selekcji artystów, „Studia i Prace WNEiZ US” (2450-7733), 2018, nr 52/3, s. 101-110.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk, Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy, [w:] M. Czajkowska, J. Płuciennik, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, Uniwersytet, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, s. 141-151.
  • Joanna Cewińska, Patrycja Mizera-Pęczek, Społeczność LGBTQ w miejscu pracy-wyzwanie dla zarządzania różnorodnością, [w:] J. Cewińska, P. Mizera-Pęczek (red.), Oblicza różnorodnośći w miejscu pracy (978-8-3657-6610-6), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2017, s. 23-38.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Practices of managing creativity of artistsemployees of art institutions, „Central and Eastern European Journal of Management and Economics”, 2017, vol. 5, nr 4, s. 8-17.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Twórczość a profesjonalizm specjalisty zarządzania zasobami ludzkimi w reprezentacjach pojęciowych studentów kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi, „MARKETING I RYNEK” (1231-7853), 2017, nr 4, s. 269-276.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Antynomies of Creative Attitudes of Employees, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty” (1734-087X), 2016, nr 4 (42), s. 155-162.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Błędy w procesie selekcji pracowników kreatywnych, „MARKETING I RYNEK” (1231-7853), 2016, nr 3, s. 631-639.
  • Katarzyna Wojtaszczyk, Patrycja Mizera-Pęczek, Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników sektora kultury (978-8-3657-6603-8), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2016.
  • Patrycja Mizera-Pęczek, Specificity of diversity management in the context of sexual orientation in artistic ensembles, [w:] (red.), Proceedings of The 8th MAC 2016 (978-8-0880-8514-0), Wydawnictwo Mac Praque Consulting Ltd, Praga 2016, s. 78-84.

Otrzymane stypendia:

  • Stypendium Doktoranckie za osiągnięcia w latach akademickich: 2014/2015 , 2015/2016, 2016/2017
  • Stypendium Rektora Uniwersytetu Łódzkiego dla Najlepszych Doktorantów za osiągnięcia w latach akademickich: 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017


KONTAKT I DYŻURY

tel: 500-007-937

Matejki 22/26 pokój: 341 90-237 Łódź

Dyżury

czwartek: 08:00-09:30 Proszę o kontakt mailowy w celu uzgodnienia szczegółów spotkania.