Forum Zarządzania Internetem 2019

Już 9 grudnia 2019 r. zapraszam Wszystkich do Warszawy, gdzie razem z Digital Workforce i Digital Teammates poprowadzę w ramach Forum Zarządzania Internetem 2019 (IGF Polska) seminarium „Digital Ethics w polskim biznesie 4.0”.

W praktyce biznesowej, coraz częściej spotykamy: chatboty, które rozumieją intencje użytkownika imitując jego zachowania, wirtualnych asystentów zapamiętujących nasze preferencje i uczących się naszych nawyków, cyfrowych pracowników i hybrydowe modele pracownicze łączące pracę pracownika – człowieka i jego cyfrowego odpowiednika, cyfrowego bliźniaka będącego naszym „alter ego”, inteligentne urządzenia biurowe i chipy wszczepiane pod skórę, pozwalające obserwować zachowania pracowników i klientów. Proces ten będą intensyfikowały sugerowane działania prawne legalizujące prawa robotów i cyfrowych pracowników, jak zatwierdzona w 2017 roku przez Parlament Europejski Rezolucja w sprawie zmian dostosowujących prawo cywilne do wyzwań związanych z rozwojem robotyki. Dokument zakłada między innymi wprowadzenie nowego rodzaju osobowości prawnej w przestrzeni długoterminowej i pojęcia „osoby elektronicznej” dla najbardziej zaawansowanych robotów (pkt.59f). Towarzysząca temu coraz większa popularność idei transhumanizmu i inżynierii społecznej prowadzących do koncepcji „posthuman” budzą jednak istotne wątpliwości, zwłaszcza w wymiarze etycznym i mają znaczenie dla dalszego rozwoju polskiego biznesu.

Dlaczego firmy zbierają tak wiele informacji o nas ? Czy sztuczna inteligencja naprawdę pozwala wybrać właściwych kandydatów do pracy ? Czy transhumanizm zmieni realia rynku pracy ? Jak zapewnić sobie przejrzystość usług realizowanych przez AI ? Jak daleko jesteśmy skłonni ulec sztucznej inteligencji w naszym życiu zawodowym ? W jaki sposób zachować w biznesie równowagę między tym co kojarzone z człowiekiem, a tym co staje się obecnie immanentną częścią AI ?

Zastanowimy się jaki jest obecnie w Polsce poziom świadomości etycznych standardów, które AI stawia przed biznesem. Podyskutujemy o ich przesłankach i konsekwencjach, a na koniec spróbujemy zdecydować jaka będzie rola człowieka – menedżera, pracownika, konsumenta w świecie algorythmic economy, poszukując wspólnie potencjalnych scenariuszy ewolucji etycznego biznesu w erze AI. 

Moderator:

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska

dr Dominika Kaczorowska - Spychalska

Prelegentami będą:

Magda Adamczewska