W trakcie spotkania przybliżono zagadnienie ESG (ang. Environment, Society, Governance) będące najnowszym podejściem do zrównoważonego rozwoju, problematykę edukacji przez całe życie oraz kompetencji krytycznych dla zrozumienia i integrowania wymiaru pozafinansowego z praktyką biznesową. W części praktycznej stworzono przestrzeń do swobodnej dyskusji i doświadczania założeń zrównoważonego rozwoju w praktyce. Omówiono także główne rezultaty projektu, takie jak opracowany kurs online z podstaw zrównoważonego rozwoju przeznaczony do dowolnej modyfikacji i dostosowywania do potrzeb każdej organizacji oraz podręcznik wspierający metodycznie osoby uczące o zrównoważonym rozwoju w przestrzeni wirtualnej. Wszystkie wypracowane materiały będą dostępne publicznie po zakończeniu projektu.
- Obecność tak wielu osób na spotkaniu poświęconym edukacji bardzo cieszy. Pokazuje to przede wszystkim zmianę w podejściu do uczenia się przez całe życie. ESG wymaga od wszystkich, bez względu na reprezentowany sektor, ponownego zweryfikowania posiadanej wiedzy i uzupełnienia kompetencji pomagających zarządzać tak wymagającymi obszarami, jak wymiar środowiskowy czy prawnoczłowieczy – podkreśla dr Agata Rudnicka koordynatorka projektu z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. - Gotowość przedstawicielek i przedstawicieli różnych sektorów do zainicjowania dyskusji o potrzebie nowego spojrzenia na stare procesy i procedury jest ważnym elementem budowania zrównoważonych organizacji, czego obecnie wymaga od nas nie tylko regulator, ale i rynek. Poznanie obszarów newralgicznych dla ESG i umiejętność ich przełożenia na język praktyki to dla współczesnych podmiotów konieczność, a nie dobra wola – dodaje Rudnicka.
W projekcie zarządzanym przez partnera niemieckiego z Technische Univesitat Dresden obok Uniwesytetu Łódzkiego parterami są też: South-East European Research Centre (SEERC) z Grecji, West University of Timișoara (Rumunia) oraz ISQe (Portugalia). Zderzenie wielu perspektyw i poglądów na zrównoważony rozwój pozwoliło na opracowanie kursu zawierającego różnorodne tematy ważne dla pozafinansowych aspektów działalności organizacji. W projektowanie materiałów zaangażowani byli też dr Błażej Socha oraz dr Marta Baraniak z Wydziału Zarządzania UŁ.
Rezultaty wypracowane przez partnerów będą dostępne na stronie projektu: https://digi-step.eu/
Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ